Av langhed - 26 januari 2009 22:43

Vid 18-tiden tog vi bussen till shoppingcentret Atlantico. Shit så stort och fräscht. Bara att gå omkring och titta på allt var en upplevelse. Vi tog varsin pizza på en restaurang där och pizzan var kanongod. På Atlantico fanns affärer så som Intersport, Zara, Mango samt massor massor mer. Det fanns även en biograf där med 11 salonger.

Vi gick även in på deras motsvarighet till Ica Maxi eller Coop. Kul att gå omkring och se deras utbud på matvaror. Den mataffären var enormt  stor för att vara i ett shoppingcenter. När vi kom ut därifrån så fick vi problem. Vi hade ingen koll på var busshållplatsen fanns. Vi gick till den hållplats vi klivit av vid och där stod två andra svenskar. Det slutade med att vi delade taxi med dessa.

Nu är man helt slut i benen och fötterna av allt promenerande. Det blir nog en hyfsat tidig kväll ikväll.

Av langhed - 26 januari 2009 17:37

Som synes på bilden så har poolområdet varit relativt folktomt idag. Det har nämligen blåst nordostliga vindar vilket innebär att det blåser rejält. Även om solen har varit framme stundtals så har blåsten gjort det kallt och stundtals olustigt. Super väder för vindsurfing med andra ord. Det har varit rätt många som har surfat här utanför på havet, men jag tillhör inte den skaran. Jag trotsade dock vädret och tog ett simtur i poolen på morgonen. Kan inte påstå att det var särskilt trångt. Det var jag och en till på totalt 3 pooler.

Kanske lika bra att det inte varit stekhet idag, då hade man nog varit rödare än röd vid det här laget. Har suttit mest hela dagen med 2 andra tjejer och snackat strunt och skrattat massor. Kul med folk som har samma humor som en själv. Senare i eftermiddag lutar det åt att det blir lite shopping på Atlantico. Där är affärerna öppna ända till 22. Helt otroligt!

Av langhed - 26 januari 2009 02:23

Idag har jag hunnit med väldigt mycket känns det som. Efter frukost så dök solen upp och himlen blev med ens klarblå. Det blev med andra ord sol och bad. Det fläktade så där lagom farligt. Man kände inte att man brände sig med andra ord. Nåja, det är inga brännskador att tala om. Lite röd i ansiktet men inte värre än nån annan här.
Lunchen var gemensam med alla andra konferensdeltagare. Buffé som var lite si och så. Fick dock äran att sitta bredvid Klyfts syster. Otroligt trevlig och glad tjej. Hennes sambo var också trevlig, men rätt våldsam av sig.  Kommer till det lite senare.
Efter lunchen blev det mer sol och bad. Vid 15-tiden tog jag och P och delade en taxi till Playa del Ingles med två Falunbor. Taxichauffören körde som en galning. I kurvorna kändes det som att man satt i nån karusell.
Väl framme, med pulsen uppe i 270, gick vi ner till stranden. Sen promenerade vi en bra bit mot Maspalomas öknen. Så himla läckert. Vi knallade runt bland sanddynerna och förundrades över att en öken kunde ligga så nära bebyggelsen. Vi tog en annan väg tillbaka och gick lite vilse.
Men det hör ju till. Vi avslutade vandringen med att ta en hamburgare på Burger King. Den var så god efter allt traskande.
När vi kom tillbaka till hotellet var det bara till att duscha och byta om inför middagen. Bussar tog oss ut till Aeroclub. Där vi fick äta Kanarisk mat. Gott men alldeles för mycket. Man var ju helt proppmätt redan innan varmrätten kom in.
22.45 gick bussen tillbaka till hotellet. Då blev det karokebaren. Snacka dra. Folk sjöng och dansade till och med till AC/DC. Jag buggade med Klyfts syster man och då åkte min axel ur led. Våldsammare än så är han inte, men ni blev säkert nyfikna att läsa vidare :)
Man har ju varit med om det förrut så jag fick tillbaka den i led igen. Det värker litegrann, men imorgon är jag nog bra igen.
Jag har tänkt på både M och S på jobbet. Nu har vi gått på samma gator och stråk till och med på Gran Canaria.
Hoppas ni har det bra där hemma.

Av langhed - 25 januari 2009 10:11

Efter att det sista jag skrev igår jag gick vi på en härlig kvällspromenad. Det var alldeles lugnt och stilla i luften. Man kunde med lätthet enbart ha linne på sig. Vi gick längs strandpromenaden mot San Agustin. Området Bahia Feliz är otroligt fräscht. Verkar vara mycket nybyggen här. Andelslägenheter och hotell. Nu sitter jag på balkongen och bara insuper den härliga luften. Vågorna slår in mot stranden och om man blundar så låter det som att det stormar. Jag ser en modig eller galen person som simmar i havet. Det är mulet, men solen kämpar sig fram. Här är klockan nu 09.15 och vi har precis kommit fram frukosten.

Helt underbar frukost ska jag säga. Det fanns allt och lite till där. Kaffet däremot är väl svagt för min smak. Men det löste jag med att ta en espresso och sedan vanligt kaffe och rörde ihop. Då blev det perfekt styrka.

I frukostmatsalen fick jag syn på Carolina Klyft. Trodde jag. Det visade sig att det var hennes syster. Dom är otroligt lika varandra. Tyckte lite synd om henne eftersom folk naturligtvis stirrar och tror som jag, att hon är Carolina. Men nu vet jag ju vem hon är och slipper stirra :)

P har gått iväg på en konferens så nu ska jag klura ut vad jag ska hitta på idag. Kanske jag tar bussen nånstans.

Av langhed - 24 januari 2009 19:25

Efter att ha landat i Stockholm på fredagkväll så tog vi in på Rest & fly. Förhoppningen var att få sova några timmar. Det blev inte mycket sova där inte. Det sprang folk i korridoren och slamrade i dörrar mest hela natten. När klockan var 4 på morgonen så fick helt plötsligt hela korridoren för sig att det var dags att stiga upp. Precis när man lyckats somna till. När klockan var 5 så gav jag upp och klev upp även jag. Tog en dusch för att piggna till, men det gjorde varken till eller från.

Själva resan gick bra. Det var ingen idé att försöka vila på flyget. Det var en bunt partysugna herrar som skrattade och tjoade mest hela vägen. Åtminstone Gin-flaskorna tog slut i dryckesvagnarna. När vi slutligen landade på Gran Canaria var det soligt och skönt. Tog oss till bussen och vidare till hotellet. När vi kommit fram till Bahia Feliz så hade det mulnat på. Dock härligt att kunna dra på sig kjol och linne och gå ut.

Idag har vi bara undersökt området kring hotellet. Kikat in i de små affärer eller turistfällor som man kanske ska kalla dom.

Hade läst på nätet om en restaurang här som skulle ha bra mat. Där har vi precis varit och ätit. Broken dreams hette restaurangen. Deras kött var suveränt god för att inte snacka om klyftpotatisarna. Så nu sitter man här i soffan och jäser. Det är förresten trådlöst nät på hela hotellet. Jag sa ju direkt att jag vill ha det hela veckan. Smidigt! Då kan jag sitter på rummet och skriva när jag vill.

Av langhed - 22 januari 2009 12:42

Resväskan har kommit fram får förrådet och står nu redo att fyllas. Lite kul är det att rota runt i garderoberna och leta sommarkläder mitt i vintern. Det blir mest klänningar, shorts och linnen som hamnar i väskan. Ska försöka att inte packa ner allt för mycket, men man har ju en viss förmåga att alltid ta med sig för mycket.

Började fundera igår på att även ta med mig min bärbara, men jag har inte kommit till nått beslut i frågan. Smidigt på ett sätt, tjorvigt på ett annat sätt. Får se var det slutar. Viktigaste är dock att jag får med mig kameran. Den är laddad och packad.

Min kollega S visade mig bra sidor för att ha koll på kommunikationen på Gran Canaria. Vilken busslinje jag ska ta och vad taxi kostar. Mycket bra att veta så man inte hamnar helt åt fel håll. Det kan ju visserligen bli ett äventyr i sig om man hoppar på fel buss, men vet inte om jag är upplagd för såna äventyr.

Kan det bli lördag snart?

Av langhed - 20 januari 2009 12:00

Oj vilken obehaglig upplevelse jag var med om idag. Måste dela med mig av den.

Jag åkte till Polismyndigheten för att hämta ut mina döttrars pass. När jag står där och ska ta fram mitt körkort för att legitimerar mig, så upptäcker jag att körkortet är borta. Snacka panik! Jag började rota runt i börsen och väskan som ett tok. Damen bakom luckan försökte hjälpa till så gott hon kunde, men körkortet gick inte att hitta. Så fruktansvärt jobbigt. Dock var hon snäll och lämnade ut passen efter att jag uppgett  mitt personnummer. På väg till bilen snurrade tankarna om var jag handlat senast och var jag visat mitt körkort. Åkte till kontoret och började i panik söka information om hur man snabbt skaffar legitimation. Pararellt sökte jag telefonnummer till de platser jag senast handlat på. Ringde till ICA maxi men fick inget svar. Ringde Preem och där fanns körkortet. Blev naturligtvis väldigt glad fast samtidigt arg. Mitt körkort måste ha legat hos dom i minst 2 veckor. Man kan ju fråga sig varför dom inte hört av sig. Jag är ju knappast svår att hitta med mitt ovanliga efternamn.

Hur som helst, körkortet är funnet och jag kan slappna av.

Förresten: En f.d kollega var också på Polismyndigheten men i ett annat ärende. Kul att träffa J.L