Av langhed - 2 mars 2015 10:22

Nu är det nära. Taxin kommer om 1 timme och jag vet nån som är sjukt laddad. Thailand here we come.

Jag ska se om jag lyckas blogga lite på den här resan, lovar inget....

Av langhed - 12 januari 2015 22:09

Av langhed - 16 maj 2010 22:01

Satt ute på altanen i eftermiddags och surfade på sista-minuten-resor för skojs skull. Hittade en resa till Portugal från Stockholm den 18:e maj som var billig. Och då menar jag billig. 4-stjärnigt hotell beläget alldeles vid stranden. Surfade vidare för att kolla flygpriser Luleå-Stockholm och även dom var billiga. Under 500 kr per person enkel resa. Efter några samtal och dribblande hit och dit så klickade jag på boka knappen.

Så på tisdag bär det iväg mot soliga stränder. Jag, Peter och småflickorna. Nu blev det lite bråttom :)

Av langhed - 22 mars 2009 23:09

Det har varit resans varmaste dag idag. Riktigt svettig har det varit stundtals och några i sällskapet har blivit solbrända med betoning på brända. Det har med andra ord varit poolen för hela slanten. Minna har sim och dyktränat. Det går riktigt bra. Hon klarar av att simma där det är 150 cm djupt. Hon kämpar på som bara den och varvar mellan hundsim och bröstsim.Dykningen går som en dans. Hon simmar nästan bättre under vattnet.
Framemot kvällen gick vi ner mot centrum för att titta på kommersen och köpa vatten. Riktigt varmt i luften även kvällstid.
Los Cristianos är en mysig stad eller vad man nu kan kalla det. Det finns hur mycket affärer och restauranger som helst. Vi skulle kolla efter en handväska åt Linn, men hon hittade ingen som föll henne i smaken. När vi kom tillbaka till hotellet blev det kvällsfika för småttingarna och sen sängen. Det tar inte många minuter för dom att somna. Kanske inte så konstigt när man håller igång hela dagarna och plaskar och simmar.

Av langhed - 21 mars 2009 21:43

I eftermiddags tog vi en promenad ner till centrum. Tog en bild på en blomma som blommar i träden precis utanför hotellet. Otroligt vackra! Vi gick runt i lite affärer och Minna köpa sig ett par solglasögon. Själv köpte jag ett polaroidfilter till kameran. En dålig sak med Teneriffa och det gäller även Gran Canaria, är att kaffet är värdelöst. Det är så svagt och smaklöst. Vi köpte Nescafe på en affär och det smakade betydligt bättre än det kaffe dom har på caféerna.
Middagen åt vi på hotellet. Det var tema Italien. Canelloni, pizza, pasta, parmaskinka, super gott kalvkött och mycket mycket mer.
Efter maten gick vi runt lite på poolområdet och jag tog ett kort för att visa er. Det finns en liten lekpark men gunga, klätternät, rutchkana och hängbro. Kul för barnen när dom är trött på att bada.
Nu ska maten smältas och imorgon får vi se vad som händer.

Av langhed - 21 mars 2009 16:41

Dagen har vi tillbringat vid poolen efter en stadig frukost. Det har badats och plaskats så det står härliga till.
Lunchen intog vi vid poolrestaurangen och det blev hamburgertallrik. Dom har ingen dressing på hamburgarna, men däremot fick man majonäs till. Blää säger bara jag! Burgarna var däremot goda.
Personalen på hotellet är otroligt trevliga och duktiga på engelska. Folket överhuvudtaget här omkring verkar bra. Alla stannar vid övergångsställena och är så vänliga.
Vi ska strax ut på en promenad ner mot centrum. Får se vad det som händer där.

Av langhed - 21 mars 2009 00:04

Imorse när vi gick ner för att äta frukost så visade det sig att Minnas resväska hade kommit. Hon blev jätteglad så klart. Efter frukosten så kom bussen och hämtade upp oss och färden gick mot Loro Park, eller Parque om man ska vara noga. Själva bussresan tog ganska länge eftersom
vägarna är slingriga och hastighetsbegräsningen var 80. Dock fanns det en hel del att se efter vägen. Det är så makalöst vackert här. Frodiga och gröna berg att det inte ens går att beskriva.
Vi körde även igenom Santa Cruz som är huvudstaden. Man skulle ta sig en dag bara för att upptäcka stan, men det får bli en annan gång.

När vi väl kom fram till Loro Park så var det helt otroligt häftigt och fint där. Jag har då aldrig besök en så himla fin djurpark. Delar med mig lite av bilderna jag tog under dagen där. Skulle kunna visa fler bilder men man måste ju sätta en gräns.
Delfinshowen var så bra att vi var nära att se den två gånger. Man förundras över hur dom får delfinerna till att göra alla dessa konster. Samma sak gäller sjölejonshowen. Det är inga små djur precis, men lydiga och dessutom verkar dom trivas. Dessvärre så var späckhuggarbassängen inte i funktion. Dom höll på att laga den så det var inte nån riktig uppvisning av dom.
Alla är då mycket nöjda över besöket. Jag har tagit flera hundra bilder som vi får titta på och drömma oss tillbaka.
Tur med vädret har vi också haft. Det har varit toppen på alla sätt.

När vi kom tillbaka till hotellet så blev det ett dopp i poolen för Minnas del och sen middag på hotellrestaurangen. Det var en buffé utan dess like. Man äter alldeles för mycket och orkar knapp göra nått efter maten. Vi tog dock en härlig kvällspromenad. Det var 22 grader varmt och helt vindstilla, fast klockan var över 20. Så otroligt härligt! Jag kan inte påstå att jag längtar hem precis.
Nu är det dags att sova så att man orkar sola och bada imorgon.
PS: Det är snålt med kommentarer!

Av langhed - 19 mars 2009 21:25

Idag hade vi tänkt åka till Loro Park. Dessvärre var det rätt besvärligt att ta sig dit på egen hand så därför ändrades planerna och vi åker imorgon istället. Det har varit en dag i solen och poolen. Barnen har tränat på att simma och Minna dyker som värsta sjöjungfrun. Alla är nu lätt röda lite här och där, inte minst i ansiktet :)

Vi testade att äta lunch på hotellet och det var en helt otrolig buffé. Nämner lite av vad som fanns: Entrecote, rostbiff, pizza, pasta, tonfiskpiroger, kycklingnuggets, kalkon, flera fisksorter. Salladsbordet var också makalöst, så man kan lugnt säga att man blev mätt. 4 euro för barn och 10 för vuxna. Det var prisvärt!

På eftermiddagen gick vi och shoppade lite till. Minnas resväska har ännu inte dykt upp så vi har fått 110 euro av Fritidsresor att köpa kläder för. Hon var nöjd över de kläder hon hittade.

Imorgon är det nya äventyr. Bussresa till norra delen av ön och loro park.